
En aquest post ens fixarem en com obtenir una llicencia activitat per un hotel o llicencia d’obertura dels tipus d’allotjaments turístics més comuns. Ja siguin hotels, cases de vacances o apartaments turístics. A part podreu veure els preus de 2020 que podeu tenir com a referència.
Taula de Continguts
A quins negocis aplica?
Aquest tipus de llicencia d’obertura aplica a:
- Hotels.
- Hotels apartaments.
- Complexos turístics.
- Motels.
- Albergs juvenils.
- Campaments.
- Cases de vacances.
- Apartaments turístics.
- Bungalous.
- Cases de camp.
- Cases de turisme rural.
- Cabanes.
- Refugis de muntanya.
Dins de tots aquests les cases de turisme rural, tenen alguna particularitat.
Quina documentació necessito per la llicencia activitat per un hotel?
Pel que fa a les cases de turisme rural i habitatges d’us turístic tenen una tramitació diferenciada de la resta ja que estan considerades com a activitats a amb un risc ambiental nul.
Declaració de Responsable per la llicencia activitat per un hotel
Les activitats econòmiques innòcues es regularitzen mitjançant una declaració de responsable. L’ajuntament del municipi en qüestió dol demanar a l’interessat els documents següents:
- Certificat tècnic justificatiu firmat per un tècnic competent
- Plànol en planta del lloc on es desenvoluparà l’activitat
- Plànol en alçat del lloc on es desenvoluparà l’activitat
Preus de referencia:
Fins a 25 m2 | Fins a 100 m2 | Fins a 200 m2 |
350€ IVA no inclòs | 400€ IVA no inclòs | 450€ IVA no inclòs |
423,50€ amb IVA | 484,00€ amb IVA | 544,50€ amb IVA |
Per altre banda la resta d’establiments turístics es divideixen entre els que tenen menys de 20 places disponibles i els que en tenen 20 o més.
Per les primeres farà falta una comunicació prèvia, ja que representen un risc ambiental baix
Comunicació Prèvia per la llicencia activitat per un hotel
L’ajuntament del municipi en qüestió sol demanar a l’interessat els documents següents:
- Projecte tècnic signat per un tècnic competent.
- Certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat, d’acord amb el projecte presentat.
Per altre banda, en els casos en que hi h amés de 20 places disponibles farà falta demanar un informe previ de bombers, prèviament a la comunicació prèvia.
L’informe previ en matèria d’incendis s’ha de sol·licitar per a les activitats on el risc ambiental és alt i a part des documents necessaris per la Comunicació previs s’ha d’acompanyar aquest projecte de:
Acte de comprovació favorable en matèria d’incendis
Preus de referencia:
Fins a 25 m2 | Fins a 100 m2 | Fins a 200 m2 |
750€ IVA no inclòs | 1150€ IVA no inclòs | 1300€ IVA no inclòs |
907,50€ amb IVA | 1391,50€ amb IVA | 1573,00€ amb IVA |
No dubtis en consultar-nos el tipus de llicencia d’obertura pel teu negoci i demanar-nos un pressupost sense compromís.